donderdag 1 november 2007

Bericht voor thuis

Soms als je een e-mail schrijft vertel je al zoveel dingen, die ik zou kunnen blijven herhalen, of in dit geval gewoon kopieer en op mijn blog zet. Enjoy dit mailtje aan mijn moeder!

't Gaat goed hier. Vorige week na Kristiansand hadden we Yan als spreker en dat is altijd een intensieve week! Hij spreekt o.a. over Giftings and Callings, Gaves en Roeping. Naast dat hij er over vertelt, bidden we ook intensief met als doel om meer van God te ontvangen. We houden vaak vast aan onze oude gewoontes van denken. Daarom is het nodig om dat te door breken en ons zelf te zien zoals God ons ziet. Het is belangrijk te accepteren dat we ons leven in Zijn hand moeten leggen en niet op ons eigen kunnen blijven vertrouwen.
't Was zeker een goede week. En je kan de verandering goed zien in de leerlingen. Niet dat ze nu alles super geweldig doen, maar je kan wel zien dat ze nu anders tegen alles aankijken. Langzaam krijgen ze meer passie voor evangelisatie.
Deze week hadden we de dominee van Arena op bezoek voor 2 dagen. Hij vertelde over Growth, Groei. Hoe belangrijk het is om groei te verwachten, want God verwacht ons om te groeien. Zeer goede studie en hij vertelt het met veel enthousiasme.
En gister hadden we Siegfred. Hij sprak over Support Raising. En liet ons wat DVD film fragmenten zien van iemand die over dit onderwerp sprak. Dat was zeker goed. Is zeker een onderwerp waar ik nog vaak op terug kom!

En nu heb ik dus vrij.. Veel leerlingen gaan naar huis. Dus ik blijf bijna alleen achter.. snif snif.. De staf is er ook niet, dus ik moet maar zien hoe ik de tijd door kom. Gelukkig zijn er nog wel heel wat mensen van de DTS. En ik ga dit weekend weer naar de kerk in Ibsen Huset. Wat eigenlijk alleen een Engelstalige bijbelstudie is. Maar zeker een gezellige kleine club. 't Wordt geleid door Schot! En hij is getrouwd met een Noord-Ierse. En echt een geweldig stel! En daarnaast is er ook gemengd stel, zij uit Noord-Engeland en hij uit Finland. Dit is een jong stel met een dochtertje. Dit weekend ben ik samen met Helina (uit Estland) in hun huis geweest. Dat was echt gezellig.. Dus dat betekende o.a. boekies lezen met de kleine Hanna.
Afgelopen zondag nodigden de kerk Heline & mij uit om mee te spelen in het aanbiddingmoment. Zij speelt de trommel, ik gitaar en Ellen (de Noordengelse) het keyboard. 't Was super om dat te doen.
En direct deze maandag en dinsdag werden we uitgenodigd om mee te spelen in de Worship band hier op de basis. Dat ging super goed, ondanks dat ik in het eerste lied een snaar brak (Gewoon doorspelen) en kreeg veel complimenten na afloop.. 't Was super om weer in een band te spelen. Erica is supergoed in het leiden van een band, waarbij ze eigenlijk de leiding aan ons geeft en God's Geest de muziek echt leidt!

Groetjes & God's zegen voor iedereen!

1 opmerking: